måndag 4 maj 2009

Happy coupple

Här sitter jag i soffan, har tagit en paus från att gå runt i mina nya skor. Skavsår är ett faktum och mina fötter verkligen lidet. Jag ska visserligen inte klaga för jag valde skorna själv och då får man helt enkelt ta konsekvenserna.

Jonas står i köket och lagar mat, låter som att jag är världens lataste flickvän men så är det inte, jag har dukat, ska fixa diskmaskinen när den är klar och ta mig hela vägen (20 meter) till pappersinsamlingen med alla kartonger och tidningar som vi har samlat på oss, ja, livet är hårt när man har flyttat hemmifrån men fan va skönt det är!

Nej, nu är typ maten klar. Det blir så lyxigt som snabbmakaroner och falukorv...Lagom kul men faktum är att jag älskar det haha men då måste man ha massoooor med ketchup annars funkar det inte.

Återkommer senare, om jag inte ska vara social med Jonas, men han har en förmåga att konstant prata i telefon. Det är så vi kommer ifrån varandra. Vi gör inte som andra par som gör saker på sitt håll och åker ifrån varandra ibland. Vi är modernare än så.. Han pratar i telefon, jag bloggar eller pratar i telefon. Kan hända att jag sjunker ner i badkaret utan honom också.

Egentid är mycket viktigt när man bor tillsammans, annars gör man inget annat än att båka, och det har vi redan gjort å det räcker och blir över.
Så kom ihåg det alla blivande sambor, och alla blivande par för den delen också.

Glöm inte bort er själva och ta er tid för er själva. Ingen kommer att älska er mindre för det, snarare tvärt om. Tänk på det!



Aufwiedersehn

Inga kommentarer: