måndag 4 maj 2009

Walking sticks again







Som ni fick reda på igår så har jag och jonas vandrande pinnar hemma, 4 st är de. Vi har egentligen inga pinnar för de är absolut inte mina och jag tänker absolut inte peta på dem. Det är Jonas 4 små pinnar som han fick i 20 års present av sina vänner (vi tackar för den...)

Så nu när jag ändå inte har något att skriva så ska jag visa er en sak som jag läste, som ärligt talat gjorde mig lite rädd...

"Vandrande pinnar blir upp till ett och ett halvt år gamla och, när de gäller den vanligen förekommande arten, upp mot 15 cm, men vanligvis inte mer än 8 - 9 cm långa. De äter salladsblad. Ungefär varannan dag ges de färskt foder."





15 cm, förstår ni hur läng pinnjäveln kan bli? Helt sjukt! Inte nog med det, en av pinnarna har lyckats kläcka ur sig ca 10 ägg häromnatten, inte okej. Ska jag då ha 1 pinnar på 15 cm? nej tack!
btw, såg en bild på världens största "pinne" igår, en halvmeter lång är den tydligen! :O




Bläk, nej, nu ska jag sluta tänka på pinnarna och sätta mig ute på våran lilla lilla terass i solen och njuta!



Kommer regnet fram igen har jag en perfekt plan B, gissa vad ;)



Aufwiedersehn bitches!

Inga kommentarer: