onsdag 29 april 2009

Mösspåtagning

Hejsan på er! Ber om ursäkt för dålig update.
Som alla vet så är det valborgsmässoafton imorgon och vad händer då? Yes ni gissade rätt! Ungdommar super sig fulla i små barns sällskap runt en brasa. Låter väl hälsosamt och bra? Nja, men det är skitsamma alla verkar göra det ändå..?

Det är faktiskt inte bara valborgsfestande imogon som gäller, det är även den omtalade och j enligt mig uttjatade mösspåtagningen för alla blivande studenter och ärligt talat efter som att hälften av alla treor i min skola inte har vart i skolan sedan den 16 mars så tror jag knappast att det blir något för oss. Vissa blir väldigt upprörda över sånthär. Ärligt talat så kan jag inte för allt i världen förstå varför? Vad är grejen med mösspåtagning? Alla samlas och sätter på sig sina mössor typ..eller vadå? Jag har min mössa här hemma och visst den är jätte fin men själva gjejen är väl att man ska ha den på sig den dagen man tar studenten inte en hel jävla månad innan? Det är ju att retas. "seså ungdommar, sätt på er mössorna nu, men mohaha ni är inte klara förrän om en månad!! " Såntdär orkar jag inte med så imorgon ska jag åka till min praktik som vanligt, sen ska jag åka hem och duscha, ta det lugnt och sedan handla middag med vännerna för att ha en trevlig kväll, låter inte det mycket bättre än att sitta i någon aula någonstans och sätta på sig mössan för att sen ta av sig den?
Ja ni får göra som ni vill men nu vet ni iallafall vad jag kommer att göra!



Auf wiedersehn

Inga kommentarer: