onsdag 27 januari 2010

Let it snow..

Sådär ja! Nu är den omtalade snöstormen här. Eller jag kan i och för sig tänka mig at det kommer att bli värre än såhär men det snöar och blåser iallafall. Läste i tidningen att det skulle bli riktigt ruskigt väder så jag antar att ikväll när jag ska hem från jobbet så kommer inte tunnelbanan att gå som det ska.

Vet inte vad SL tror om sverige så jag tänkte vara så vänlig att berätta det nu.

På vintern blir det kallt
Ofta så blir det väldigt halt på vägar då
Det kommer att snöa åtminstinde 10 dagar under vintern
Det kommer då alltså att vara snö på både peronger och spår

Så vad är problemen? Varför är tunnelbanan alltid försenad eller inställd så fort det snöar eller är halt ute.
Okej om den är sen om det är så att det snöar så pass mycket att sikten blir dålig men det är inte okej att tuben är sen för att det är halt på spåren.. Det borde man kanske tänkt på lite tidigare.
För alla vet faktiskt att det snöar och blir kallt i detta land någon gång om året. Eller ja.. alla? SL verkar iallafall inte ha någon koll...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man sätter ju in åtgärder åt halkan samma dag det börjar bli halt på spåren? :P :) Vad gör de annars för nytta

Sandra sa...

Men precis :D haha, men både Lindex & Kappahl har tuffat till sig då det gäller kläder, brukar faktiskt hitta mkt fint där ;) Kram!

Sara sa...

Förstår dig precis! Fy fan! Samma med buss helveten, borde inte förarna vara erfarna av sånt här om dom nu ska jobba i Sverige!