tisdag 10 mars 2009

Hur lång tid tar det tills man får körkort?

Snart är denna skoldag äntligen slut!
Dessvärre ska jag på handledar kurs med morfar, ni vet en sån kurs man måste gå för att få övningsköra med någon. Har redan gått en sån kurs med mamma men vi kan aldrig samtidigt så det blir inte så mycket körning. Morfar däremot har mer tid och mer tid är likamed körkort snabbare, han är också en väldigt bra lärare. Lugn och förklarar skitbra, yes det är världens bästa morfar det!
Hade ju planer på att bli klar med körkortet till sommaren men jag vet inte riktigt hur jag ska hinna det, hur lång tid tar det egentligen innan man kan köra upp och klara sig. Och hur lång tid kommer det inte ta att lära sig hela jävla körkortsboken så att man klarar teori provet...hjälp!
Det som är bra är iallafalll att jag har mer tid att läsa den nu när jag går ut på praktik eftersom att jag inte har några läxor, prov eller andra inlämingar att göra till skolan. Så nu de närmst 9 veckorna kan ni hitta mig på bussar med körkortsboken i högsta hugg. Jag ska ha körkort och jag vill ha det nu nu nu!

Hör av mig när jag kommer hem efter kursen sen igen, nu ska jag hem och äta sen till trafikskolan.
Ikväll kommer det tydligen över lite folk och kollar på film hemma hos oss, så det blir trevligt efter tre hemska och långtråkiga timmar på huddinge trafikskola.


Ciao!

Inga kommentarer: