fredag 20 februari 2009

A little something about me

Sådärja nu ska jag berätta lite om vem jag är och vad jag gör om dagarna!

Som sagt Malin var namnet, är 18 år (snart 19 hehe) och går sista året på stockholms hotell & restaurangskola med inriktning hotell, och ja det är precis lika tråkigt som det låter men jag har en underbar klass som gör det hela lite lättare och roligare. Inte mycket mer att säga om den delen, har bara två skolveckor kvar sen 8-9 veckors praktik innan jag tar studenden. Gud vad jag längtar, den 4'e juni sätter jag på mig mössan och springer ut för att dagen efter göra vad? Ha ångest över att jag nu är "vuxen" eller är jag skitglad för att hela skolgrejen är över? Den som väntar får se.


På fritiden är jag oftast på nya roliga äventyr med mina vänner, och vart vi är vet vi inte riktigt. Vi är helt enkelt överallt och hela tiden men på sommaren finns det en stor chans att ni hittar oss på albybadet i tyresö på dagarna och på någons balkong/altan på kvällarna. Ibland tar vi oss till och med upp till skinnarviksberget och njuter av smått och gott med en underbar utsikt över Stockholm.


Tillbringar även tid med min käre pojkvän Jonas som jag bor tillsammans med i en lägenhet i Tyresö. Ja sedär en 18åring som inte har gått ut skolan och flyttat hemmifrån och blivit sambo. Yes, that's me ingen panik , alla på en gång.


Och så har jag ju såklart en familj, även om jag inte träffar dem så ofta nu för tiden. Jag har en mamma som bor i älvsjö med min lillebror (12år) och en liten hund som heter Nisse som är en söt men kaxig yourkshireterrier.

Pappa befinner sig ovanför uppsala med fru och två av mina halvsyskon samt hennes barn från ett annat förhållande så där är det fullt hus, tre barn och två vuxna som i princip beter sig som barn men det är charmigt.


Hm, vad är det mer som kan tänkas vara intressant att veta om mig...?

Jo juste! Varje lördag mellan halv 1 och 2 så befinner jag mig i stallet och rider faktiskt, det trodde ni inte va ? HA! Ridning är något som jag verkligen älskar, har ridit sen jag var 5-6 och kommer förmodligen aldrig att tröttna. Det kanske ligger i generna? Min mormor har nämligen ett stall med 10 hästar, varav 2 är hennes och 1 är min mosters så ibland när jag känner att jag behöver lite andrum och lugnt och ro så lånar jag en häst av mormor och rider ut i skogen. Dagarna hos mormor brukar sluta med underbart god mat eftersom att både mormor och morfar är övermänskligt bra på att laga god mat. Helt underbart!


När jag ändå är inne på mormor och morfar så kan jag även berätta lite om min farmor. Farmor och pappa är nog mina absoluta favoriter på ett sätt, inte för att jag tycker illa om de andra, absolut inte. Men min farmor är liksom inte som jag tänkt mig att en farmor ska va, hon är inte som någon annans farmor. Min farmor är stört rolig och jag älskar henne. Jag vet inte vad jag ska säga mer om henne, hon är svår att förklara men jag älskar henne iallafall och det är ju det viktigaste.


Tja, det var väl en del saker om mig, vill ni veta mer så är det bara att fråga så ska jag svara i den mån jag kan.

Och som avslut på all denna text så ska ni få en bild på mig, haha. Just glömde säga att jag är otroligt egenkär och enligt mig så finns det ingen i världen som är så snygg och bra som jag, men det är ju bara min uppfattning och ni får tycka som ni vill. jag är iallafall nöjd !


Sedär, nu fick ni se mig med långt hår också, spännande!

Inga kommentarer: