tisdag 3 februari 2009

15:40

Hejsan!

Yes, jag vet. Jag har varit en lat bloggare och inte skrev jag om mig själv igår heller, kanske kommer det idag. Jag vet inte vad det är men jag har vart trött sen i söndags så jag har helt enkelt inte orkat engagera mig i bloggen, ursäktar mig för det.


Idag har jag iallafall vart i skolan (som vanligt..) har dock bara haft en "lektion" Idag var den dagen då det va dags för nationella provet i Svenska B. Så det var bara att kliva in i klassrummet och skriva en uppsats.
Allting gick skit segt i början för jag tyckte att alla ämnen som man kunde välja att skriva om va helt världelösa och kunde för allt i världen inte komma på om vad eller hur jag skulle skriva..tokigt.
Tillslut beslöt jag mig iallafall för att skriva om våld, så det blev åtta sidor om fotbolls huliganer. Varför de slåss, när de slåss och hur man får dem att sluta.

Kom dock fram till att hela huligan grejen är en kultur, och som alla vet så är det inte så lätt att döda en kultur...Det är ju en rätt stor grej liksom.


Nog om skolan, nu sitter jag hemma i soffan och gör inte mycket alls, håller på och svara på en massa frågor om realismen och naturalismen (Sv B) jätte mega tråkigt men det måste göras, that's life.


Om ett litet tag ska jag åka ner till tyresö C för att möta Victor och lämna hans hörlurar som han glömde här i lördags när de var på besök. Kanske ska man köpa sig en chai latte när man ändå är där, de har ju ändå öppnat espresso house. Fast jag gillar de på gullmars mycket mer faktiskt, men det är för att de är mycket trevligare och har mycket mer saker än va de i tyresö har. Alla kan ju faktiskt inte va bäst.


Efter min färd till centrum bär det av till norra sköndal där Madde och Jocke plockar upp mig och kör hem mig och hämtar mina skidor som Madde ska låna över helgen då hon ska till Åre.


Nejni, nu orkar jag inte skriva mer, återkommer senare (jo den här gången gör jag det!)

Och som sagt ska jag skriva lite mer om mig själv, men vad ska jag skriva? Vad vill ni veta? Fråga på så får ni med största sannolikhet svar!



Ciao!

Inga kommentarer: